בחרו עמוד
רעיונות למשחק משפחתי מתאים לכל השנה

הקשר בין החושים ללמידה שלנו על עצמנו

רעיונות למשחק משפחתי מתאים לכל השנה

הפעם זווית אחרת ללמידה שלנו על עצמנו
אני כותבת מתחום הידע שלי  המרפאה בעיסוק שאני.

זו שמבינה שבימים הללו כולנו פחות.

למה הכוונה?

רובנו פחות מודעים או נותנים מקום לחושים שלנו, למה שהם מבקשים מאיתנו.

רובנו פחות נמצאים בתנועה, פחות בסקרנות ובחקירה. אנחנו פחות בשגרה.

למה אני מזכירה את זה?

כי הגוף שלנו מדבר איתנו ואנחנו לא תמיד נמצאים בהקשבה.

רציתי להזכיר לשים לב לסימנים גופניים ולנסות להבין מה הגוף שלי אומר.

שכל אחד ואחת מאיתנו יבינו איך להיות יותר בתנועה, חקירה ובשגרה

כי זה עוזר לגוף להיות בוודאות, לפנות מקום לסקרנות ולחשיבה.

זה מאפשר לעשות בחירות ממקום בריא יותר ופחות להגיב לגירויים.

מכיוון שכולנו תלויים בחשיפה שלנו לחושים שונים,

לפעמים אנחנו בגל גבוה (צפים) ולפעמים אנחנו בגל נמוך (שוקעים).

אז רציתי להציע לך להכניס את שני המושגים לתיאור המצב,

להעיר את החושים, להיות בתנועה ובסקרנות עם שני ניסויים מדעיים

שאפשר לעשות יחד עם הילדים:

ניסוי ראשון

הניחו במרכז השולחן קערה עם מים

קחו חפצים מסוגים שונים וממקומות שונים בבית: פייטים, טוש, מזלג אבני לגו, קיסם, מברשת שיניים, גרב נקייה, עלה או פרח ואפילו תבנו ספינה מנייר.

נסו לנחש לפני שאתם מכניסים לקערה ואז בדקו מי צדק: מי צף ומי שוקע.

ניסוי שני

קחו כוס שקופה ותשפכו לתוכה (לפי הסדר): רבע כוס מים (או סודה), רבע כוס שמן, רבע כוס פטל.

התבוננו. מי צף ומי שוקע? מי עולה למעלה? 

אז בעצם למדתם מהפעילויות?

אחרי שעשיתם פעילות, התנסיתם והתרגשתם, הגיע הזמן ללמידה.

מי צף ומי שוקע? מי עולה למעלה? 

ואיפה אני עכשיו? מה קרה לי בגוף כשתכננתי, כשזזתי כדי להביא דברים, כשפגשתי אנשים?

אז נזכור שבטבע יש כללים מי צף ומי שוקע.

לפי הכללים הללו בונים אוניות, צוללות, מתכננים גינות ואפילו מבשלים!

בחיים שלנו אין כלל מי יצוף או ישקע ומתי.

יש רק דרכים לזהות את המצב, לקבל אותו קצת וללמוד לצוף בחזרה

רוצים עוד רעיונות להפעלות שילמדו אתכם להכיר את עצמכם?  מוזמנים להסתכל באתר:

יש לכם שאלות?

צרו קשר - אנו חוזרים לכולם תוך 24 שעות.

רעיונות לימי הולדת
ערכת הפעלה ביתית לחדר בריחה ומסיבה
WhatsApp chat